Yakın Bakış: BlazBlue Cross Tag Battle

Anime dövüş oyunları ve bu dövüş oyunların zorluğuyla tanınan Arc System Works’ün son Dragon Ball FighterZ’dan sonraki yeni oyunu, aslında geliştiriciliğini ve yayıncılığını yaptığı dövüş oyunlarının bir çatı altında buluşmasından oluşuyor. BlazBlue: Cross Tag Battle, adından da anlaşılabileceği gibi daha önce seriye katmadığı bir özelliği daha barındırıyor, o da “tag” özelliği.


Dövüş oyunlarıyla arası iyi olanlar “tag” özelliğinin genelde ne işe yaradığını bilir. Tag özelliği çoklu karakter seçebildiğiniz bir alanda, ya diğer dövüşçüyü ekrana alıp bir saldırı yaptırmaya veya diğer karakteri oyuna sokup dövüşe devam etmeye yarar. BB:CTB’da bu her iki şekilde de yapabiliyorsunuz ve böylece daha önce Arc oyunlarında yaşanmamış bir tecrübeye tanıklık ediyorsunuz.



Peki, oyun hangi dövüş oyunu mantığı ile oynanıyor diye merak ediyorsanız, elbette eski BlazBlue’lar gibi oynanıyor diyebiliriz. Oyuncu yelpazesinde BlazBlue dövüşçüleri kadar Persona 4 Arena, Under Night In-Birth, RWBY gibi diğer anime dövüş oyunlarından karakterler de barındırıyor (hepsi de popüler karakterler) ama oynanış mekanikleri eski BlazBlue’lar gibi diyebiliriz. Guilty Gear Xrd’dan karakter ve oynanış şablonu oyuna eklenmemiş ama bu kötü bir haber değil. Normalde BlazBlue oyunları da en az Guilty Gear oyunları kadar zordur, usta oynamak zaman ister ama neyse ki Arc, yeni oyunculara ulaşmak adına ve oyuncuların bir dövüş oyununa iyi bir oynanış için aylarca bağlanmasını gerektirmeyecek daha temel düzeyde yeni mekanikler eklemiş, zor kısımları da atmış, oyunu kolaylaştırmış. Şöyle ki, oyunda beş tuş var, birisi Tag tuşu, birisi partner atak tuşu. Geriye kalan üç tuşla kombolar kolay çıktığı gibi her bir tuşa peş peşe bastığınızda pek çok otomatik kombo da yapabiliyorsunuz. Bu tip bir oyun oynuyorsanız oyuna ısınmak emin olun ki çocuk oyuncağı olacak. Ama elbette usta olmak istiyorsanız çok çalışmalısınız çünkü zamanlama ve el çabukluğu kısa sürede kas hafızanıza yerleşebilecek konular değil. Kısa komboları birbirleriyle birleştirme, bunları Cross Tag ile birleştirme ve özel hareketlerle ile bunları bitirme kolay iş değil ama muazzam hasar veren şeyler. Bundan bir yıl sonra bile oyunda öğrenecek şeyler bulmanız kaçınılmaz.


Oyunun içeriğine baktığımızda online ve offline olarak doyurucu modlar görmeniz olası. Offline olarak ilk dikkatinizi çekecek kısım Episode kısmı. Bu bölümü bir hikaye modu gibi de görebilirsiniz. Farklı farklı oyunlardan pek çok karakter bu “bir başka evrene” ışınlandığı için karakterlerin hem kafası karışık hem de bu yeni tanışıklıklar bazı komik sahnelere de imza atıyor. Bunlara tanık olurken, ara ara da ikili şekilde rakiplerle kapışıyorsunuz ve bölümler ilerledikçe bu modu tamamlıyorsunuz. Training, Mission gibi offline modların yanında Online mod bir diğer durağınız olacak. Burada isterseniz rekabetten uzak bir şekilde (Casual) isterseniz de rekabet puanı almasına (Rank) dövüşebilirsiniz. Netcode’un başarılı olduğunu da eklememiz gerek. Yakın mesafede rakiplerle oynarken lag pek dert olmuyor. Yine de input delay kendini hissettiriyor ama gecikmeye adapte olmanız kolay olacak. Sadece bol bol oynayın, eğlenmenize bakın.



Eğer “ben bu oyunda başarılı olacağım, online arenada adımdan söz ettireceğim” gibi bir hedefiniz varsa, bizim de size bazı önerilerimiz var:


1. Oyunu alır olmaz eğer hikayeyi merak etmiyorsanız hemen training moduna gidin. Burada karakterleri tek tek tanıtan bir kısım var. Burada karakterleri tek tek tanıyın.


2. Karakterlerin çok fazla hareketi yok ama varyasyonlar çok. Hangi hareket yerden, hangisi overhead, hangisi yavaş hangisi hızlı bilmeniz gerek. Bilebilmeniz için de deneme yapmanız şart. 


3. Normal hareketleri öğrendikten sonra oyunun sizden yapmanızı istediği, karakter başına altı adet kombo var. Bunları yapmadan oyundan ayrılmayın. Bu altı kombodan en az bir tanesi zor, bu da sizi yıldırmasın. Kombonun nasıl yapılacağını çözemediyseniz Demo'yu izleyin.


4. Dövüşürken sık sık Cross Tag yapmayı unutmayın. Hem rakip yeni bir strateji geliştirmeli hem de köşeye çektiğiniz karakterin enerjisi böylece artacak.


5. Dayak yerken, Tag yaparak (bu bar harcar) kombolardan kurtulabilirsiniz. Aynısını rakip de size yapacaktır, şaşırmamaya özen gösterin, hızla adapte olmaya çalışın.


6. İyi saldırmak kadar iyi gard almak da en az onun kadar önemli. Bazı karakterlerin yerden ve havadan çok seri hareketleri var, bunları animasyon olarak bilirseniz gard almanız da kolay olur yoksa tahminlerde bulunmanız gerekir. İşinizi şansa bırakmayın.


7. Youtube’dan kombo videoları araştırın. Bazı karakterler ikili eş olduğunda sinerjik komboları bulunuyor. Yani normalde birleşmeyen hareketler birleşebiliyor, bu da çok daha büyük hasarlı kombolar yapmanızı sağlıyor. Araştırmaktan hiç vazgeçmeyin.


8. Eğer seri ile ilk kez tanışıyorsanız mutlaka Tutorial modunu bitirin.  Standart hareketleri görün. Örneğin yere düşerken hızlı kalkmaları her daim kullanmanız şart. Ayrıca hangi özel modu, hareketi kaç bar harcayarak yapabilirsiniz, hangi durumlarda Tag oluyor olmuyor, bunları bilmeden kombo çalışmanın anlamı yok.


9. Anime dövüş oyunlarının ortak noktası, yerde ve havada ileri ve geri dash yapmaktır (hızla iki ileri-iki geri). Bunu sık sık kullanın. Yerdeki rakibe havadan sık sık dash yapın. Overhead vuran (yani eğilerek gard alan rakibe üstten vurabilmek) hareketler genelde iş görmektedir.


10. Oyunda kapma hareketini yapması da yemesi de basit. B+C tuşlarına bastığınızda karakteriniz koşarak rakibi tutmaya çalışacaktır (Eğer rakip sizi kapmaya çalışmışsa tam o sırada siz de kapma tuşlarına basarak kapmayı kırabilirsiniz). Pek çok karakterin rakibi kaptıktan sonra uzun kombolar yapabilme yeteneği bulunuyor. Çok fazla gard alan rakipleri kapma ile açabilir, tedirgin edebilirsiniz.


İLGİLİ ÜRÜNLER

148,00 TL
Türk Telekom internet müşterilerine özel
12,33 TL x 12 ay taksitle!
98,00 TL
Türk Telekom internet müşterilerine özel
8,17 TL x 12 ay taksitle!
programattik