Trine

Klasik bir platform oyununu aksiyonla harika bir şekilde harmanlayan Trine’da birbirinden farklı özelliklere, mesleklere ve kişiliklere sahip 3 farklı karakteri kontrol ediyor ve bu özellikleri kullanarak masalımızda ilerlemeye çalışıyoruz. Macera ya da görev yerine masal demek bizce buraya daha uygun, çünkü oyun bölümleri, atmosferi, müzikleri ve olayları bize anlatan yaşlı bilgesi ile tam bir masal.

[editor:3 farklı karakter dedik ya, aslında onlar oyunun 3 farklı yönünü simgeliyor gerçekten de. ]

 

Karakterlerimizden ilki Thief. Grubumuzun tek bayan elemanı olan Thief, aslında her şeyi başlatan kişi: Oyunun başında onu kaleye gizlice girerken ve oyuna adını veren büyülü eşya Trine’ı çalmaya çalışırken kontrol ediyoruz. Diğer karakterlerimiz de onun yanına geldiğinde gerekli malzemeler tamamlanmış oluyor ki, 3 karakter birbirine bağlanıyor ve bundan böyle tek bir bünye olarak hareket etmek zorunda kalıyor. Çevik hareketleri ile atletik görevleri üstlenen Thief, kanca ve ipi sayesinde tahta yüzeylerden sallanabilirken, ok ve yayı ile uzaktaki engelleri yıkabiliyor ya da düşmanları öldürebiliyor. Tabii, düşmanları öldürmek asıl şimdi bahsedeceğimiz karakterin işi.

 

Trine

 

Tamamen kas yığını olan 2. karakterimiz Knight, oyunun aksiyon yönünü simgeliyor. Önümüze çıkan genellikle yarasa ve iskeletlerle sınırlı düşmanları, gözlerinin yaşına bakmaksızın kılıcımızla parçalıyoruz. Tabii iskeletin gözüne nasıl bakılır, tartışılır. Korunmamız gereken bir ateş altında olduğumuzda ise, bu sefer Knight’ın kalkanı devreye giriyor. Oyunun kontrollerindeki oldukça hızlı ve akıcı tepkilerini sanırız en iyi bu karakterle hissedebiliyoruz. Ara demolarda, sadece ilgisini çeken ve önemli bir şeyler olduğunda konuşan Thief’in aksine, basit cümlelerle bol bol konuşan Knight’ı görüyoruz. Ancak konuşmak ve beyni çalıştırmak son karakterimize saklanan özellikler.

Grubu tamamlayan son karakterimiz ise Wizard. Karşımıza bir bulmaca çıktığında genellikle onun yeteneklerine güvenmemiz gerekiyor. Oyunun tamamının üzerine kurulmuş olduğu fizik motorunun lafının geçmesinin zamanı geldi, çünkü oyundaki tüm bulmacalar ve Wizard’ın yetenekleri de yine bu fizik motoru üzerine kurulu. Tek bir kutuyla başladığımız yoktan eşya var edebilmek ve ortamda bulunan objeleri büyüyle hareket ettirebilmek Wizard’ın özelliklerini oluşturuyor. Yine bu özellikleri kullanarak durduğumuz platformları hareket ettiriyor, kutuları geçebilmemiz için gerekli şekillerde taşıyor, tahtıravallileri istediğimiz konuma getiriyor ve buna benzer daha niceleriyle uğraşıyoruz

 

Trine

 

Trine ilerleyiş olarak her şeyi bir anda durup, doğru karaktere geçip onun özelliğini kullanmaktan öteye gidemiyor. Yine de Trine, son zamanlarda oldukça nadir rastladığımız bu türe değişik bir soluk getiriyor ve masalının büyüsüne kendinizi bırakacağınız birkaç saati oldukça hak ediyor.

programattik