'Yeni Tomb Raider oyunu Uncharted değil'

Özellikle E3'teki şovunun ardından sıkça duyduğumuz şey, Tomb Raider'ın Uncharted gibi olmaya çalıştığı yönünde demeçlerdi. Square Enix röportajında konuşan Crytal Dynamics patronu Darell Gallager ise hiç böyle düşünmüyor. Her iki oyunun da aksiyon-macera olduğu için ortak yönlerinin doğal olarak olduğunu kabul ediyor Gallager, ama "o kadar" diyor. Karşılaştırmanın kaçınılmaz olduğu, her ikisi de büyük bir isim olduğunu, içerisinde büyük aksiyon oyunları olduğunu ama her iki oyunun hikaye konsepti olarak farklı iki kulvara ait olup farklı karakter kimliklerine sahip olduğunun da altını çiziyor. Tomb Raider'ı baştan sona oynadığımızda bunu daha iyi anlayabilecekmişiz. Tomb Raider'da daha geniş alanların olduğunu, daha farklı mekaniklerin işlediğini, yetenek kavramının bir ormandaki karşılığını yansıttıklarını, olayın sadece önceden belirlenmiş aksiyon sahneleri olmadığını düşündüğünü de belirtiyor. Bahsetiği şeylerin ise öyle büyük şeyler olmadığını, ufak detaylar olduğunu ama birleşince büyük bir fark yarattığını hayranlarına duyurmuş oldu Gallager. Belli ki Crystal Dynamics geliştiricileri Uncharted'a benzetilmeyi pek doğru bulmuyor, acaba Uncharted geliştiricileri bu konuda ne düşünüyordur diye merak ediyor insan.


programattik