Tera Online MMO dünyasına taze bir hava katıyor

​TERA Kore yapımı bir MMO. Özel bir görev/gelişme sistemi sunmayan oyunu diğerlerinden ayıran özelliği, savaş sistemi. TERA’da hedef seçmiyoruz, yön seçiyoruz ve kombolar kullanıyoruz. İşin güzeli, rakiplerimiz de buna göre davranıyor. Aslında oyunun bu fikir üzerine kurulu olduğunu söyleyebiliriz.

Unreal Engine söz konusu olduğunda, tabii ki grafiklerden bahsetmemek olmaz. Zorunluluk olmasından ziyade, zaten bu konudan özellikle bahsetmek istiyoruz; çünkü oyun ÇOK GÜZEL. Ormana giriyorsunuz ayrı güzel. Dağa çıkıyorsunuz ayrı güzel. Annenizi çağırıp manzarasını izleteceğiniz tarzda bir güzellikten bahsediyoruz. Karakterler de gayet başarılılar. Boy-kilo oranını gördüğüm kadarıyla etkileyemiyor olsanız da, yüz yaratımı Sims’le yarışacak seviyede. Zırh ve silah tasarımları, uzak doğunun abartı tarzına sahip.

MMO oyunları çoğunlukla birbirini ve bundan da öte World of Warcraft’ı taklit etmeye çalışır. TERA ise savaş işleyişi konusunda, bu tuzağa düşmemeyi başarmış. Hedefleme üstüne değil yön üstüne kurulmuş bir sistemi var. Bunun anlamı nedir? Hedefinizi sürekli takip etmeniz gerekli. TERA sadece bununla da kalmıyor, size kendi kombolarınızı yapma hakkı da sunuyor. Örneğin yere devrildiğinizde kullandığınız özelliğin ardına, yakın mesafeye kalkanla saldırdığınız vuruşu; o vuruşun ardına kalkanla rakibi sersemleten özelliğinizi; onun ardına da iki kere yapılınca yine sersemletebilen özelliği koyuyorsunuz. Böylece yere devrildiğiniz gibi tek bir tuşa ardı ardına basarak bir sürü hamle yapabiliyorsunuz. Bu ardışık hareketler arasında belli bir süre toleransı da var, bunu kullanarak da yerinizi değiştirebiliyor ya da cooldown’ın bitmesini bekleyebiliyorsunuz.





Rakipleriniz de bu savaş sistemine göre tasarlanmış. Başlangıç bölgesindeki düz saldırı yapan yaratıkları geçtikten sonra çok eğleniyorsunuz. Siz kombolarınızı patlatmaya çalışırken, onlar sağa sola yuvarlanıyorlar, aniden geriye koşuyorlar ve vuruşlarınızı boşa çıkarmak için ellerinden ne geliyorsa yapıyorlar. Tam rakibinizin suratına bir tane geçirecekken sağa yuvarlanması son derece hırslandırıcı ve aynı zamanda son derede eğlenceli!

TERA’daki boss savaşlarına da özel bir yer vermemiz gerek. Hem dungeon’lardaki savaşlar hem de BAM’lar sizi oldukça zorlayacak. (BAM, yani dünya haritası üstünde gezinen boss’lar: Big-ass Monster!) TERA’nın güzelliği, bu “patronları” harcamak için mutlaka klasik bir dizilime (tank healer dps) sahip olmanızın gerekmemesi. Yeterince iyiyseniz, BAM'ın  saldırılarını izleyip, öğrenip, gerektiğinde kaçabiliyorsunuz. Warrior alıp yuvarlanmak mı hoşunuza gidiyor yoksa lancer alıp kalkanınızla bloklamak mı istiyorsunuz, orası size kalmış. Bir de sersemletme, yavaşlatma gibi özellikler giriyor işin içine; zira BAM'lar bu etkilere bağışık değiller. Tabii ki iyi hasar veren sınıflar olmadan iş daha uzun sürecektir. Tank olmazsa çok daha dikkatli olmanız gerekir ve iyileştirebilen bir sınıfa ait arkadaşınızın olması işleri kolaylaştıracaktır.
 
Savaşlar keyifli olsa da, oyunun bazı eksiklerini örtmeye yetmiyor. Mesela görev sistemi. Görevlerin hemen hepsi yaratıkları öldürme üzerine kurulu. Arada bir refakat görevleri geliyor, bir de bazen sizi alternatif evrendeki bir mekâna ışınlayıp, üzerinize gelen dalga dalga düşmanları yenmenizi falan bekliyorlar. Bu düşman dalgalarını dövmek çok eğlenceli. Ama zaten oyun boyunca adam dövmekten başka hiçbir aksiyona girmediğiniz için çok da anlamı kalmıyor. Senaryo fena olmasa da, çok çekici bir yönü olduğunu söyleyemem. Ara sahneler eklenmiş ama onlar da genelde kameranın etrafta koşturmasından ibaret.




Oyunun bir de PvP kısmı var tabii. Şu an itibariyle PvP sunucularında kendinizi “outlaw” (kanun kaçağı) ilan ederek diğerlerine saldırma ve kendinizi saldırıya açma fırsatı bulabiliyorsunuz. Bunun yanında grup ve guild savaşları mümkün ama bunlar daha çok eğlence için.

TERA Online, güzel bir oyun. MMO seven herkesin en azından denemesi gerek. Hem oynanış hem de dünya stili olarak size uygun bir oyun olduğunu düşünüyorsunuz hiç beklemeyin.

programattik