Street Fighter X Tekken: Beklediğimiz dövüş başladı!

Antarktika’ya düşen bir meteor sonrası bu iki ayrı turnuva evreninin yolları kesişiyor yeni oyunumuzda. Düşen şey de sıradan bir meteor değil, Pandora'nın Kutusu. Konu bu kadar. Yeter de zaten, gerisinde ne olduğunu hepimiz biliyoruz zira. Dövüş oyunlarına hikâye yazabilen en iyi oyun hâlâ Mortal Kombat ama oynanış bakımından bir ilkle karşı karşıyayız. Biliyorsunuz Tekken dört, SF altı tuşla oynanır. Tekken’de çevirmeli hareket yok denecek kadar azdır, SF’deyse tam tersi. Tekken’de bir tuşa üç kere basarak bir kombo yaparsınız, SF böyle şeylere izin vermez. Peki, bu iki ayrı dünyaların dövüş sistemi nasıl birleşmiş olabilir?



Eski SF’lerde olduğu gibi oyunda altı tuş var. Tekken karakterleri de SF modeli Ağır, Orta ve Hafif tekme/yumruk skalasında çalışıyor. Klasik SF'ye bağlı kalınmış olsa da biraz Tekken’leşmesi için sıralı tuşlarda bir kombo düzenlenmiş. Hafif, orta ve ağır tekme/yumruk şeklinde yapacağınız hareketler (Cross Rush), her karakterde var. Yalnız sıralı olması şart. Tekmeden yumruğa da geçebiliyor olduğunuz bu hareketler kombo aralıklarını doldurmak için bire bir. Oyun şu haliyle SF’ye benziyor, evet, ama özellikle Tekken karakterleri ruhunu koruyor. Yani çevirmeli olmadan, zamanlamaya dayalı 6-7 hit’lik kısa kombolar yapılabiliyor. Tabii ki sayıları Tekken 6’ya oranla çok düşük ama oyunun kaderini belirleyecek kadar etkili. SF’de “havaya kaldırmak” gibi bir özellik genelde olmadı ama Tekken’in odak noktası budur. Havaya kalkan rakibi kombo yeteneğin kadar dövebilirsin. Aynısını SF X Tekken’de de kullanmış Capcom. Her dövüşçünün en az bir adet havaya kaldıran hareketi bulunuyor. Daha sonrası size kalmış. İşin güzel tarafı oyunda tek değil “iki dövüşçü” olarak düşünmeniz gerekmesi. Mortal Kombat’ın Tag özelliğinin çok kullanılmamasının temelinde, birleştirilebilen hareketler dururken boşa efor sarf ediyor oluşumuz yatıyor. SF X Tekken’in temelindeyse zaten biten bir kombonun ucuna Tag ekleyebiliyorsunuz Cancel ile. Tag sonrası rakibe vurmak kolay değil. Hangi hareket rakibe çarpar, o hareket sonrası siz kombolarınıza nasıl devam edersiniz, özel gücünüzü ne zaman kullanırsınız, hesaplamak lazım. Bu durumda ilk durağınız pratik yapmak olmalı çünkü bu yepyeni bir oyun ve ister SF’ci olun ister Tekken’ci, sil baştan parmaklarınızı alıştırmanız gerekiyor.




Tabii burada, oyunu oynamak için PC’de bir de gamepad eklemenizin en sağlıklı sonucu verdiğini belirtmemiz gerekiyor. Ancak, klavyeyle oynayacaksanız da, zorlanmadan oynamanız için şu tuş kombinasyonunu tavsiye ediyoruz:

HAREKET İÇİN: Ok tuşları
YUMRUKLAR: Q,W,E
TEKMELER: A,S,D
ÜÇLÜ YUMRUK: R
ÜÇLÜ TEKME: F
KARAKTER SEÇME: TAB
TUTUP FIRLATMA: CTRL

Bu tuşları tanımladığınızda, oyunu çok rahat bir şekilde klavyeden de oynayabildiğinizi göreceksiniz.

Capcom'dan yeni dersler

İlk kez bu kadar çok terimin yer aldığı bir dövüş oyunu oynadım, gözüm açık gitmeyecek diyebilirim çünkü Capcom dövüş oyunu lugatında ne varsa SFxT'ye yedirmiş. Oynanış ilk saniyelerde SF IV’ü andırıyor olabilir ama o tipte çalışmıyor. Örneğin SF IV’te var olan süper ataklar artık yok, onun yerine Super Art hareketi var. Üç tekme/yumruk ile yapılan bu hareket SF IV ve türevlerinde olduğu kadar da işlevsel değil. Özel hareketleri yapabileceğimiz barın adıysa Super Gauge. Buradaki dolum oranına göre hareketlerimizi yapabiliyoruz. SF IV’ten kalma EX atakları yine aynı mantıkla işliyor. Switch Cancel ise siz bir kombo yaparken, kombo bitmeden tag yapmanızı ve ekstra vuruş yapmanızı sağlıyor. Tekken Tag Tournament oynayanlar bu konuda hiç zorlanmayacak ama SF’ciler deli olabilir!

Tag (Switching) bununla da bitmiyor, Super Gauge yemeyen, kısa hareketler arasına da kondurabildiğiniz launcher’lar var. Bu hareketi rakip yediği anda kısa bir animasyon giriyor, rakip havaya fırlıyor ve siz de karakter değiştirip Allah ne verdiyse dalmak için zaman kazanıyorsunuz. Kullanması biraz sıkıcı ama şart olan bir özellik çünkü art arda pek çok kez cross kombo yapmanıza izin veriyor. Cross Arts ise Super Arts’ın iki kişilik versiyonu; şık animasyonlar eşliğinde ikiye tek dayak atıyor, rahatlıyorsunuz. Cross Assault ise çok ilginç; ekrana takım arkadaşınızı sokuyorsunuz ama kontrol etmiyorsunuz. O kafasına göre takılıyor ve dayak yemiyor, siz de rakibin diğer tarafına geçip istediğiniz hareketi yapabiliyorsunuz. Tam anlamıyla kuşatıyorsunuz rakibinizi ve soğuk terler dökmesine neden oluyorsunuz.



Bir de Gem System var ki yeni bir paragrafı hak ediyor. Kendi çapında oyunu kökten değiştiriyor, maçlara da stratejik bir değer katıyor. Denge olayını da biraz bozuyor diyebiliriz. Gem’ler karakterlere ekleyebildiğiniz taşlar anlamına geliyor. Öyle yakasına takıp dolaştırmıyorsunuz tabii ki, yetenek eklemiş oluyorsunuz. Oyunda bulunan yüzlerce taşın beş dalda farklı özellikleri var. Atak, defans, hız, asist, cross gauge, enerji, kapmak/kapılmamak gibi pek çok işinizde size avantaj sağlıyor. Önerim, ilk önce oynayış tarzınıza göre gem’lerinizi seçmeniz. Bol süper yapıyorsanız, atak oynamayı seviyorsanız boş verin defansı filan. C. Gauge’ünüz hızlı dolsun, gücünüz artsın ve hızlı olun. Tamam, gem’leri seçtiniz. Peki nasıl aktifleşecekler? İkinci önemli konu da bu. Her gem’in nasıl aktif olacağı sunduğu şeye göre değişiyor. Hasar oranınız artacaksa, seri ataklarla kombo yapabilen biri olmalısınız mesela. Böylece o gem’i alabileceksiniz. Oyun sizden oynanış sırasında pek çok şey yapmanızı istiyor bunun olabilmesi için. Hâlâ tartışılan konu da bu; siz mükemmel bir oyuncu da olsanız gem sistemini kullanmıyorsanız, gem kullanarak karakterini iyice oturtmuş orta şeker bir oyuncu ile aynı seviyeye denk düşüyorsunuz. Yani Capcom resmen bu özelliği kullanmayı zorunlu hale getirmiş. Ama mesela ben gayet beğendim bu sistemi, kombo düşünmenin haricinde yeni ufuklar açıyor oyuncuya. Diğer bir özellikse Pandora Mode. Bu mod enerjiniz %25’e düşünce kullanılabilir oluyor ama pek sık kullanmak istemezsiniz, çünkü Pandora'yı kullanmak intihar gibi bir şey! Birkaç vuruşta öleceksiniz ama rakibinizin de alınmayacak bir enerjisi yok diyelim. Pandora moduna geçince C. Gauge olanağınız sınırsız oluyor, enerjiniz çok az gidiyor, takım arkadaşınız pasif oluyor ve rakibi dövmek için çok az bir zamanınız var... Eğer rakip knock-out olmazsa siz otomatikman ölüyorsunuz! Evde arkadaşınıza karşı kullanmak oldukça zevkli, heyecanlı geçiyor o on saniye ama online maçlarda henüz kullanana denk gelmedim. Bu yüzden biraz gereksiz olmuş ama risk almayı sevenler eminin bayılacaktır Pandora’ya.



Street Fighter X Tekken’de Capcom dövüş oyunu dinamiklerini baştan aşağı yenilemiş, ortaya da bildiğimiz tattan ayrı bir yemek çıkmış. Dezavantajıysa bildiklerinizi unutmak ve yeni özelliklere alışmak için gerçekten zamana ihtiyacınız olması. Ustalaşmak aylar sürebilir. Geri kalan her şey bildiğiniz Capcom kalitesinde... Bir hayalin gerçekleştiğine tanık olmak ve başında uzun süre geçirmek isteyenler için Street Fighter X Tekken bu yılın kaçırılmaz dövüş oyunlarından. Üstelik de PC’de, klavyeyle rahatça oynanabilir haliyle. Almadan durduğunuz kabahat!

İLGİLİ ÜRÜNLER

132,00 TL
Türk Telekom internet müşterilerine özel
11,00 TL x 12 ay taksitle!
programattik