Street Fighter 4

“Ne alfalar geldi, ne EX’ler geçti, hiçbiri senin gibi değildi Street Fighter İki” yazdırabiliriz arkasına eğer bir gün kamyonumuz olursa, ama olamayacağı için buraya yazmak istedik. Gerçekten SFII: The World Warrior’ın üstüne asla çıkamadı seri. Çok yenilikler denendi, görsel tasarımla oynandı defalarca ama hiçbir Street Fighter, SFII kadar “doğru yer, doğru zaman” oyunu olamadı. Serinin 3B oyunları zaten rezalet olduğu için Capcom 2B’ye geri dönmeyi yerinde bir karar gördü ve SFIII’ün ardından bir 10 sene kadar kabuğuna çekildi. “Madem insanlar 3B oyun istiyor, madem biz de 2B dövüş oyununda ustayız, SFIV ikisinin harmanı olsun o zaman” fikrinden yola çıkan Yoshinori Ono ve arkadaşları, SFIV’ü 3B bir arenada ve 2B düzlemde, “old school” olarak tabir edilen bir dövüş sisteminde geri getirdi. Ve ekip bir kez daha doğru yerde ve doğru zamandaydı!

 

Street_fighter_4

Ve kazanaaaaan Abeeellll!

 

Street Fighter 4’ün grafikleri muazzam. Tüm karakter modellemeleri ve kostümler elden geçirilmiş, eskiyi hatırlatan ama yeni detaylarla çeşitlendirilmiş bir tarz benimsenmiş. Bu arada Street Fighter’da “ifade özgürlüğü” döneminin başladığını da belirtelim. Midesine tekme yiyen dövüşçü ağzını açıyor, kusacakmış gibi bakıyor, hatta Blanka’nın gözleri pörtlüyor. Tüm bu oyun içi grafikler Ink Bleed efektiyle yapıldığı için, şu güne kadar gördüğümüz ender oyunlardan birine dönüşüyor SFIV (akla hemen Okami geliyor tabii). Konsol versiyonlarından farklı olarak oyunun PC versiyonunda grafik konusunda seçeneklerimiz de var. 640x480 – 2048x1536 çözünürlüğü arasında tercihinizi yapabiliyorsunuz. 8x anti-aliasing, partikül kalitesi, motion blur, gölgeler, fon kalitesi, model kalitesi gibi birçok seçenekte yukarılara çıkabiliyorsunuz.

 

[editor:Eğer her özelliği en sona getirip öyle oynamak istiyorsanız, önerilen sistemin biraz daha üstünde olmanız yararınıza olacaktır. Çünkü bu SFIV. Çok hızlı akan ve hatayı, yavaşlığı affetmeyen bir oyun olarak karşımızda kazulet gibi dikiliyor!]

 

Yeni Neler Var

 

Oyuna eklenen en büyük yenilik Focus Attack (FA) olmuş. Orta Yumruk + Orta Tekme’ye aynı anda basıldığında yapılan bu hareket defans ve atak olmak üzere iki çeşidi var. Savunma sırasında bu hareket sistemini kullanmak, “riski göze almak” demek. Tuşa basma sürenizle doğru orantılı olarak FA’nın verdiği hasar artıyor. Üç seviyesi var. Birincisinde rakip korunabilinir, en ufak fiske FA’yı bozar ve karşınızdakini bayıltmaz. İkincisinin tek farkı, rakibi bayıltması. Seviye üçteyse rakip size en az iki kere vurmalıdır FA’yı bölmek için, ayrıca korunamaz ve bayılır, yere düşer. Ödülü büyük olan FA’yı burada yanlış kullanırsanız aldığınız hasarla kalakalırsınız. Saldırı esnasında FA yapabilmeniz için o hareketin FA’yı destekliyor olması gerekiyor. FA, Özel Atakları bölme özelliğine sahip. Ama beraberinde Dash’ı (iki ileri veya geri yapmalısınız) kullanmalısınız. Örneğin bir Shoryuken’den hemen sonra FA yaparsanız, rakibi havaya kaldırır ve rakip yere düşerken gidip başka bir (özel) hareket çıkarabilirsiniz (EX Focus deniyor buna). Yani yere düşürmeden kombo yapmadaki sınırınız, ellerinizin hızı. Bu konuda (tüm dövüşçülerle) uzmanlaşmak zaten aylarınızı alacak cinsten. Alıştığınızda da emin olun korkulu rüya olacaksınız.
Gelelim EX Special hareketlerine. Bu EX’lerin mantığı hem daha fazla vurarak daha fazla hasar vermesi hem de o hareketi daha hızlı yaparak karşı koyulmasını zorlaştırmasıdır. Örneğin Hadouken atarken bunu tek yumruk tuşuna değil de iki yumruğa birden basarak yaparsanız, ikili (çok hızlı) bir Hadouken atmış olursunuz. Aynı şeyi diğer basit hareketlerde de yapabilirsiniz. Bu tip özel güçlere Super Combo ve Ultra Combo’yu da ekleyebiliriz. Bunlar oyunun en çok hasar veren iki hareketi olduğu için çarçur edilmemesi mantıklı olacaktır.

 

Uzun Ömürlü Taze Yumruk

 

SFIV’te yapılacak o kadar çok şey var ki, dövüş oyunlarını seven herkes SFV çıkana kadar IV’ü oynayabilir. Oyundaki her adamla ustalaşmayı geçtim, Challenge modu altındaki zamana karşı dövüştüğünüz Time Attack, belirli bir enerjide hayatta kalmaya çalıştığınız Survival ve her dövüşçünün Normal ve Zor olarak iki aşaması olan uzun ve zorlu kombo bölümü Trial’ı bitirdikten sonra sonsuz Online maceranıza başlayabilirsiniz. Burada isterseniz kendi odanızı yaratıp rakibinizi bekler, isterseniz kurulu bir odaya girer ya da arkadaş listenizden birine davetiye yollayarak meydan okuyabilirsiniz. Alacağınız puanlarla bir Ranking listesinde yukarı çıkmaya çalışabilir veya konsollara yeni gelen Championship Mode’unda biraz daha zorlu maçlara geçebilirsiniz. Rakibin hangi dövüşçüyü seçtiğini görmeden kapıştığınız bu modda G3-2-1 ve aralarında da E-D-C-B-A şeklinde ligler bulunuyor. Yukarı çıkmak için üçlü maçlara girmeli ve puanlarla yükselmelisiniz. Ayrıca bu modda kazandığınız her şampiyonluk size o maçı Capcom sunucusuna yükleme hakkı veriyor. İnsanlar da izleyip oy veriyorlar videonuza.
 
Konsollardan sonra SFIV’ün PC’ye de, hem de görsel açıdan güçlenmiş olarak gelmesini ayakta alkışlıyoruz. Ufak tefek sorunları, bug’ları olsa da, bir dövüş oyunundan beklenen her şeyi SFIV, 16 karakterle (ki dört tanesi yeni) verebiliyor. İnanın ki kiralık parmak arayacaksınız, o derece...

programattik