Dungeon Siege III'ün dönüşümü

Dragon Age II çıkmadan önce, vaadedilenleri duydukça aslında oyunun umduğumuz gibi güzel çıkmayacağını anlamıştık. DA:Origins gibi bir şaheserden sonra ikinci oyundan da en az ilki kadar derin bir oyun olmasını beklemek haksızlık olmazdı herhalde. Ama ne yazık ki Bioware aklımıza geleni önümüze koydu ve konsol oyuncularını (belki) sevindirdiyse bile, batı usûlü RPG'nin hasını PC'de oynamış oyuncuları bayağı üzdü. Biz de umudumuzu yeni çıkacak RPG'lere bağlamaya başladık. Elder Scroll's: Skyrim'in çıkmasına daha uzun bir süre var. Diablo III desek, onun daha ne zaman çıkacağı bile belli değil. Öyleyse en yakındaki kurtarıcımız Dungeon Siege III. Peki onun da PC ile beraber konsollara da çıkacağını öğrendikten sonra gerçekten kurtarıcı olarak görmemiz mümkün mü?

 

[editor:Öncelikle şunu belirtelim, her ne kadar yapım ekibinin içinde Dungeon Siege'in yaratıcısı Chris Taylor bulunsa da, oyunu Gas Powered Games yapmıyor. Kimin yaptığını tahmin edebilir misiniz?]

 

İpucu verelim; (Evet sağ üst tarafta yazıyor ama siz buraya bakın:) başarılı bir RPG oyununun devamının yapımını eğer ilk oyunu yaratan ve geliştiren ekip üstlenmiyorsa, ihale kime kalır? Elbette Obsidian Entertainment'a! Yıllardır oyun yapımcısı olsalar da kendi fikri mülk haklarıyla yaptıkları tek oyun geçtiğimiz yıl çıkardığı ve ortalama puanlar alan Alpha Protocol olan firma, kendi yarattığı fikr-i mülkün aksine zaten başarılı olan oyunlara daha üstün devam oyunları hazırlama konusunda işin kurdu olmuş durumda. Zaten yaptıkları oyunlara baktığınız zaman çoğunun ismi “2” ile bitiyor. Knights of the Old Republic 2, Never Winter Nights 2 (ve ek paketleri). Fallout New Vegas da Obsidian işi. Sadece Obsidian Entertainment'ın kendisi bile yeni Dungeon Siege'den büyük şeyler beklememize yeter de artar bile. Ama yine de vaad ettikleri şeylere de bir göz atmakta fayda var.

 

Dungeon Siege III

 Allahım, düşmanların hepsi birbirine benziyor!

 

Oyunun hikayesi, Dungeon Siege II'den 150 yıl sonra Ehb Krallığında geçiyor. Ülkeyi bir zamanlar korumuş ama sonrasında bir komplo ile dağıtılmış olan 10th Legion'ın artık tek tük kalan üyelerinden birini, Lucas Montbarren'i yöneteceğiz. Amacımız 10th Legion'a yeni üyeler kazandırıp tekrar eski günlerine dönmesini sağlamak ve ülkeyi her türlü kötülüğe karşı korumak olsa da, daha spesifik olarak oyunun entrikalarla işini yürüten baş kötüsü Jayne Kassynder ile baş etme görevini üstleniyoruz. Önceki oyunları oynayanlarınızın anlayacağı gibi hikaye tam bir devam senaryosundan oluşmuyor, ama yine de hikayenin içine yedirilmiş önceki oyunlara ait göndermeler bulunacakmış. Böylece  yapımcılar oyunun bir Dungeon Siege olduğu hissini sağlamlaştırmaya çalışacak. 

 

Obsidian Entertainment'tan yetkililerin söylediklerine göre oyun orijinaline sadık kalmaya çalışırken RPG piyasasının trendlerini de göz ardı etmeyecek. Hikenin bizim seçimlerimiz doğrultusunda şekillenmesi bu bağlamda ele alınabilir. Açıklanan bilgilerden bazıları da oyuncunun hikayeye daha fazla dahil olacağı, hikayenin gidişatını yönlendirebileceği, vereceği kararlara bağlı olarak grubundan yardımcı karakterlerin ayrılabileceği hakkındaydı. Anlaşılan Mass Effect'in başarıyla kotardığı “sadakat” etkeni bu oyunda da olacak.

 

“Eskiye sadık kalırken yeniyi de yakalamak” anlayışı oyunun oynanış mekaniklerini de etkileyecek. Oyun özünde tam bir hack & slash ve RPG harmanı olsa da yeni oyuncuları de bu klasiğe çekmek için bazı kolaylıklar sunulacak. Normal seviyesinin RPG gurularına çerez gibi geleceği gerçeğini bir kenara bırakırsak, sunulan kolaylıklar arasında Fable'da olduğu gibi bir sonraki görevimizin nerede olduğunu gösteren ışıltılı bir hattın oyunda yer  alacağını söyleyebiliriz. Ayrıca karakterimizin canı veya manası azaldığında eski RPG'lerde olduğu gibi iksir içmek yerine God of War'da olduğu gibi öldürdüğümüz düşmanlardan düşen orbları toplayacağız. Bu da demektir ki eğer oyunda iksir içme diye bir şey varsa bile çok sık kullanmayacağız. 

 

Dungeon Siege III

Bu da Lucas’ın berberden çıkmış hali

 

Gelelim oyunun konsol uyarlamasına. Yapımcılar bilgisayardaki bar usûlü kontrolleri konsol gamepadine başarılı bir şekilde uyarlamış görünüyorlar. Oyunun konsol versiyonlarının kontrolleri Raven'ın Marvel: Ultimate Alliance oyunları üzerinde kullandığı formülü takip edecek. Her tuş birkaç emirden birden sorumlu olacak ve siz bu emirlerden (büyü olabilir, elinizdeki silahla ilgili bir özel hareket olabilir...) birini anlık olarak o tuşa atayacaksınız. Oyunun hızlı atmosferi içerisinde atadığınız tuşu kullanarak akıcı kombolar oluşturabileceksiniz. Buradan anlatınca karışık gelebilir, ama Raven Software'in konsol RPG'lerini oynayanlar neden bahsettiğimizi iyi anlamışlardır. Konsollar için hızlı ve eğlenceli bir RPG daha geliyor yani. Umalım da konsol için hızlı bir oyun geliştirirken PC oyuncularını sıkacak saçma bir oyun geliştirmesinler.

 

Her ne kadar Dragon Age II'den sonra “denize düşen yılana sarılır” sözünü doğrularcasına ilk gördüğümüz eli yüzü düzgün RPG'den şifa umacak hale geldiysek de Dungeon Siege III'ün  ikinci bir Dragon Age II vakasına döneşeceğini düşünmeden edemiyoruz. Ekibin içinde Chris Taylor da olmasa oyunu çoktan görmezden gelebilirdik. Umalım da korktuğumuz başımıza gelmesin, biz de özlediğimiz RPG ruhunu tekrar yakalayalım.

 

programattik