Deus Ex Human Revolution

Şimdilerde adı Epic Mickey ile anılan, 10 yıl önce çıkan orijinal Deus Ex'in yönetmeni Warren Spector, serinin yeni oyununu kendisi olmadan yapan Eidos'tan tek bir şey istiyor, o da seri içinde oyuncuların en sevdiği kısım olan tercihlere bağlı açık oynanışın sürdürülmesi. Bugüne kadar öğrendiklerimize göre Spector hayal kırıklığına uğramayacak; çünkü Eidos Montreal yetkilileri geçtiğimiz E3'te gösterdikleri demo ve yaptıkları açıklamalarla Spector olsun ya da olmasın, ne kadar iyi bir Deus Ex oyunu yapabileceklerini bizlere kanıtlamış durumda.

 

Human Revolution, 2000 yılında çıkan ilk Deus Ex oyununun öncesini anlatıyor olacak. Oyuna göre yıl 2027. Biyonik protezlerin kullanımı henüz yaygınlaşmasa da krize az kalmıştır. Yöneteceğimiz karakterse bionik insan uzuvları üreten özel bir şirkette güvenlik uzmanı olarak çalışan Adam Jensen. Şirketin kendilerini Purity First diye adlandırılan bir örgüt tarafından saldırıya uğramasıyla Jensen saldırıdan sorumlu kişileri bulmakla görevlendirilir ve bu uğurda dünyanın farklı şehirlerinde araştırmalarını yürütür.

deus ex 1

  Dirsekle kılıcın çıktığı yerin arası bir karış, kılıcın boyu 50 cm. Ne ?!

 


Oyunda bir çok yer gezeceğiz ve bu yerlerin %85'i gerçek hayatta bulunan Shangai, Detroit gibi şehirlerin yaklaşık 20 yıl sonra olabilecekleri hallerini yansıtacak. Oldukça detaylı hazırlandıklarından şüpheniz olmasın. E3'te gösterilen demoda kalabalık caddeleri, karanlık ara sokakları, dev gibi hareketli ve ışıklı reklam panoları, karanlığı yaran neonları, devriye gezen polisleriyle nefes alan bir şehir görünüyordu. Yapımcılar, özellikle tasarlamaktan hoşnut oldukları bir yerden de bahsediyor. Söylediklerine göre gerçekte de var olan ama o şehrin sakinlerinin bile çoğunun içinde ne olduğunu bilmediği, varoş, kıyıdan bir kaç kilometre ötedeki küçük bir adayı bile tasarlamışlar. Oyuna bu adayı eklemekten büyük gurur duyduklarını da belirtiyorlar. Böyle bir yerde dolaşmak oldukça ilginç bir tecrübe olsa gerek.

 

 

Demonun bir bölümünde Adam yeraltında bir bara girmeye çalışıyor, fakat kapıdaki koruma girmesine izin vermiyordu. Oyundaki herşeyde olduğu gibi bu korumayı da geçmenin birden fazla yolu var. 1) Korumayı dövebilirsiniz. 2)Korumaya rüşvet verebilirsiniz. 3) Korumayı öldürebilirsiniz. 4) Korumaya çaktırmadan arkasına dolanabilirsiniz. 5) Kanalizasyona girip başka bir yoldan bara giriş yapabilirsiniz. "Çizgisel" kelimesi bu oyunda anlamını yitiriyor. Önceki oyundaki sabit konuşmalar yerine artık bir dialog sistemi getirilmiş, ne diyeceğinizi seçebilirsiniz. Oyunun sonuna kadar önünüze gelen her fırsatta silahınıza davranabilir ya da yeni oyunla beraber seriye eklenmiş bosslar hariç hiç kimseyi öldürmeden oyunu bitirebilirsiniz. Ilk oyunu oynayanlar bilirler, bir Deus Ex oyunu oynamanın en havalı yolu kimseyi öldürmeden oyunu bitirmektir. Çünkü oyunun sunduğu imkanlardan biri olmasına rağmen, oyunu silahınıza davranmadan bitirmek çok zordur. Yeni oyunda bu durum için bir achievement (başarı) bile olacak.

 

deus ex 2

  Oyun FPS türünde olsa da siper aldığınızda TPS kamerasına geçiyor.

 

 

Oyun boyunca bizi öldürmek için karşımıza çıkacak varlıkların çoğu insan olsa da bazen garip yaratıklar ve robotlarla da çarpışacağız. Robotlar aynı zamanda hack yeteneğimizle tekrar programlanabilir olacak. Tasarımları tamamen bilim kurgu ürünü olsa da, bizim tarihimizle 20-30 yıl içerisinde üretilmesi imkansız değilmiş gibi görünecekler. Oyunun fantazisi bir yana, yapımcı ekip gerçekçilik üzerinde de oldukça kafa yormuş anlaşılan.

 

 

Deus Ex evreninin belki de en önemli olgusu bionik uzuvlardır. Daha yükseğe zıplamanızı sağlayan  bacaklar, dirseğinden koca bir kılıç çıkan kollar, yeni bir görüş modu sunan beyin implantı gibi envai çeşit protez içinden hangisini kullanacağımızı seçmek bayağı zor olacak. Yine bu uzuvların kullanımı oyunun sonunu da etkileyecek. Bu durumda uzuvları kullanıp kullanmamak, ne kadar insan kalacağınıza karar vermek de sizin elinizde olan başka bir tercih noktası.

 

deus ex 3

 


Oyunun Deus Ex kronolojisinde 2057 yılında geçen ilk Deus Ex oyunundan öncesini anlatmasına rağmen ilk oyundan daha çok ve göreceli olarak daha gelişmiş protezler sunuyor. Geçmişte olan bir ürünün gelecekte olmaması mantıksızlığına yapımcıların getirdiği açıklama Human Revolution'ın 2030'lardaki büyük depremlerin, savaşların, kriz ve kaos ortamının öncesini anlatması. Kriz ortamında bu çeşitlerinin bir kısmının yok olduğu yönünde.

 

Efsane olmuş serilerin yapımcı ekipleri dağıldıktan sonra hakları ellerinde bulunduran yayıncı firmaların önceki oyunların başarısı hatrına serilere yeni üyeler geliştir(t)mesine ve bu oyunların genellikle bizi hayal kırıklığına uğratmasına alışığız. Demo görüntülerinden ve yapımcı ekibin anlattıklarına dayanarak yeni Deus Ex'in bu kör düğümü çözeceğine inanıyoruz. Oyunun çıkmasına yaklaşık 3 ay var. Bu süre zarfında oyunun videoları ve resimleri ile ilgilenip vakit öldürebilirsiniz.

 

 Deus Ex Human Revolution 11 Mart'ta bizlerle olacak.

programattik