Battlestations: Pacific

Halen devam eden Battlestations serisinin son oyunu Pacific, bu kez okyanus cephesini işleyerek, yeni ufuk arayışına giriyor. Serinin önceki oyunlarından daha geniş, daha kalabalık bir oyun aslında Pacific. Yazılı tarihi takip etmek gibi bir derdi de olmadığından, Battlestations bir hayli de özgür bir oyun. Amerikan ya da Japon senaryolarından birini seçip Pasifik’e barışı getirmek için çarpışabilirsiniz. Öte yandan, barış getirmek için kullanacağınız yöntem gayet de tartışmaya açık tabii.



Battlestations’ın yegâne amacı, tarihi değiştirmek değil, deniz ve hava savaşlarının atmosferini soluma, araçlarını kullanma imkânı sunmak. Oyunun en büyük artısıysa ince ayar, kontrol gibi ayrıntılarla uğraştırmadan gayet basit ve hızlı bir şekilde bizi oyunun içine çekebilmesi. Yüzeyselliğe düşmeden ıvır zıvırla uğraştırmamayı başardığı için katıksız simülasyon oyuncularının bile ilgisini çekebilir. Oyunda el ve taktik becerilerimizi konuşturacağımız noktaya hızla gelebiliyoruz.

 

battlestation1



Düşman uçaklarıyla it dalaşına girip daha teriniz soğumadan geminin dümenine atlamak, düşman gemileri top yağmuruna tutarken bir anda beliren denizaltıyla uğraşmak, bir yandan da tüm birimlerimizin ne yaptığıyla ilgilenip sağa sola durmadan emirler yağdırmak falan çok güzel ve eğlenceli şeyler. Battlestations ağır bir simülasyon ya da çok sıkı bir strateji oyunu değil, aynı ekranın başında saatler geçirmiyorsunuz. Tam tersine bir an önce gerekli emirleri verip aksiyonun içine dalıyorsunuz. Ayrıca senaryoların girişinde önceden hazırlanmış videoları izlemek gayet keyifli, oyunun geri kalan bölümünde oyun içi motorla hazırlanan ve eskileştirme filtresi atılmış olan videolar ise biraz boş olmuş. Bu anlarda boşluk tuşuna basıyor ve acilen işimize dönüyoruz.

 



Bölümler hakkında bilgi verilirken gösterilen tarihi videolar hoş, ileride açabileceğiniz birçok uçak olduğunu görmek daha da hoş ancak seri bir şekilde daldığınız ilk it dalaşından sonra hoşluklar hızla azalmaya başlıyor.

 



Haritadaki birimler arasında deniz ve hava aracı farkı gözetmeksizin geçiş yapabiliyoruz. Bunun için klavyeden iki tuş kullanıyoruz. Bir emir vermek istediğimizde yine bir tuşa basıp fareyi oynatarak ya da WASD’den yararlanarak vereceğimiz komutu seçiyoruz. Avcı uçaklarıyla bol bol manevra yapmak durumundayız. W ve S’yi kullanarak hızlanıp yavaşlıyoruz, ALT ile turboluyoruz, A ve D’yi kullanarak sağa sola dönüyoruz. Fareyi kullanarak aşağı yukarı ve sağa sola yuvarlanma hareketlerini gerçekleştiriyoruz, bu durumda da gözümüz farenin hassasiyetini değiştirmemize imkân veren bir ayar arıyor ve bulamıyor. Gökte başladığınız hareketi bitirmek için fareyi sürekli itekleyip duruyorsunuz ve dönmeye devam etmek istiyorsanız fareyi masada iteklemeye devam etmeniz gerekiyor. Halbuki bizim masalarımızın da bir kapasitesi, bir genişliği var, sonsuza doğru sürükleyemeyiz ki o fareyi. Kaldır, geriye koy, bir daha ittir metoduyla ufak tefek manevralarda durumu idare edebiliyorsunuz ama ciddi atraksiyonlara girdiğinizde yetmiyor.

 

battlestation2

Oyunun tüm bölgeyi gösteren bir taktik haritası var. Tepeden olan biteni basit ve açık bir şekilde görerek, gerekli müdahaleleri bu ekranda yapabiliyorsunuz, tüm oyunu neredeyse bu ekranda oynayabiliyorsunuz. Elbette önce birimleri seçmeyi, ardından emir vermeyi çözmeniz gerekiyor. Taktik haritayla uğraşmayı bırakıp her işi kendi başınıza halletmek gibi bir seçeneğiniz de var.

 



Battlestatins Pacific’in öğrenme eğrisinin kısa oluşu açıklarını kapatıyor. Ayrıca önceki oyuna göre bir iki ekleme de var. Örneğin artık adalara çıkartma yapıyor, paraşütle adamlarınızı kendiniz atabiliyorsunuz. Önemli noktaları ele geçirip, yardımcı birlikler falan çağırabiliyorsunuz. 20 kadar da yeni birim eklenmiş. Gayet güzel grafikleri de sistemi kasmıyor.

 

programattik